Intuiface + Sightcorp: Publieksmeting voor traditionele digital signage - Ye Visual

Intuiface + Sightcorp: Publieksmeting voor traditionele digital signage

Traditionele digital signage lijdt aan een gebrek aan op data gebaseerd inzicht. Sightcorp’s DeepSight Toolkit, gecombineerd met Intuiface, lost dit probleem op.

Een van de grootste obstakels voor het succes van traditionele, niet-interactieve digitale signage is het onvermogen om zinvolle gegevens over de effectiviteit te genereren. Simpel gezegd, er valt niets te meten wanneer signage passief informatie uitzendt. In het beste geval kan men secundaire metingen uitvoeren en conclusies trekken over de signage, maar correlatie is geen oorzakelijk verband. Het daaruit voortvloeiende onvermogen om iets te leren over het publiek of de inhoud op het scherm maakt het onmogelijk om te weten wat te verbeteren, wat te stoppen en op wie te richten.

Intuiface heeft hetzelfde probleem wanneer het wordt gebruikt om traditionele digital signage te maken. De ingebouwde Analytics-mogelijkheid is ongeëvenaard in de digital signage industrie voor het verzamelen en visualiseren van gegevens – maar het heeft gegevens nodig! Zeker, contextuele informatie – zoals weer en locatie – kan worden verzameld, maar hoe meet je het publiek zelf? De bestaande integratie met Intels distributie van de OpenVINO™ toolkit is effectief in het in real-time triggeren van content op basis van de primaire kijker, maar het is niet uitgerust om de totale aandacht en effectiviteit te meten, geaggregeerd over een specifieke periode.

Met de introductie van een integratie met de gezichtsanalysetechnologie van Sightcorp kunnen Intuiface-gebruikers het gegevensprobleem oplossen.

Sightcorp is een in Amsterdam gevestigde specialist in AI-gestuurde real-time gezichtsanalyse. Door hun DeepSight-technologie te koppelen aan elke 2D-camera, kan een schat aan zeer nauwkeurige informatie worden verzameld over de mensen die voor een digitaal bord staan. Deze informatie wordt gegroepeerd in twee categorieën:

  • Geaggregeerde gegevens voor een publiek
    DeepSight volgt alle mensen die gedurende een bepaalde tijd naar bewegwijzering kijken, telt het aantal mensen en genereert gemiddelden voor geslacht, leeftijd en stemming.
  • Anonieme gegevens per persoon
    DeepSight verzamelt een schat aan anonieme informatie over elke kijker, waaronder leeftijd, geslacht, aandachtstijd, verblijftijd, aanwezigheid van een gezichtsmasker, en meer.

Gewapend met deze twee zeer gedetailleerde datasets, kunnen Intuiface-gebruikers een groot aantal vragen beantwoorden over hun traditionele bewegwijzering:

  • project ROI
  • optimale locaties voor bewegwijzering
  • meest effectieve (en minst effectieve) boodschappen
  • optimale demografie
  • demografische variatie per locatie
  • masker gebruik
  • en nog veel meer…

Bovendien kunnen Intuiface-gebruikers ook de weergave van inhoud triggeren op basis van verzamelde historische gegevens. Als het publiek de afgelopen vijf minuten bijvoorbeeld voor 60% of meer uit vrouwen bestond, activeert u de weergave van reclame gericht op een vrouwelijk publiek. Anders wordt genderneutrale inhoud weergegeven.

Natuurlijk kan het aanbod van Sightcorp ook worden gecombineerd met interactieve digital signage op basis van Intuiface. In feite staat op de roadmap de mogelijkheid van DeepSight om publieksinformatie in real-time te leveren. In de huidige versie worden DeepSight-gegevens echter in retrospect geleverd. Geaggregeerde gegevens kijken terug op een specifieke periode; gegevens per persoon worden verstrekt wanneer een persoon het gezichtsveld verlaat. Op korte termijn moet de nadruk bij Intuiface dus liggen op het meten van het publiek, hoewel retrospectieve triggering van inhoud, zoals hierboven vermeld, kan worden gebruikt bij reclame die wordt gekoppeld aan interactieve inhoud.

Door toegang te krijgen tot publieksmetingen van DeepSight en deze te combineren met contextuele informatie die is verkregen via de ingebouwde analysecapaciteit van Intuiface, zijn programmatisch adverteren, het triggeren van inhoud en gegevensvisualisatie voor inzicht in de inzet allemaal mogelijk. Dit is waarschijnlijk de meest unieke combinatie van mogelijkheden op het gebied van analyse voor de digital signage-industrie.

Sightcorp DeepSight draait op Windows- en Ubuntu Linux-apparaten en kan werken met elke 2D-camera. Intuiface op elk door Player ondersteund platform kan door DeepSight gegenereerde gegevens gebruiken. Een typisch implementatiescenario zou zijn om DeepSight en Intuiface Player op dezelfde Windows PC te installeren.

intuiface sightcorp

Naar een artikel van Intuiface

Ye Visual
Ye Visual

Wij houden je graag op de hoogte met de laatste nieuwtjes, ontwikkelingen en evoluties in de markt.

Wil je meer weten, contacteer ons dan voor al jouw vragen!