Paris Retail Week 2019

Paris Retail Week 2019

Ye Visual Blog - EVENEMENT

Op 25 september bezochten we de 5e editie van de driedaagse beurs Paris Retail Week. Het evenement werd georganiseerd in één van de indrukwekkende hallen van Paris Expo, Porte de Versailles. Gedurende deze drie dagen was er voldoende ruimte voor business meetings, netwerken en het bespreken van de e-commerce sector, samen met 600 deelnemende bedrijven en 25.000 bezoekers.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on print
Share on email

Verslag over Paris Retail Week 2019

Indeling

Om de bezoekerservaring eenvoudig te houden, werd het retail evenement opgedeeld in verschillende thema’s. De tweede dag, die als thema marketinginnovatie, B2B marketing en marktplaatsen kreeg, was voor ons de meest interessante dag. Op de eerste en laatste dag werd de focus gelegd op data-optimalisatie, nieuwe betaalmiddelen, omnichannel commerce en supply chain.

Ook de hal zelf werd onderverdeeld in 5 categorieën:

•  IT voor handelszaken, waar technologische oplossingen voor e-commerce de klok sloegen,
•  Logistiek, e-logistics en supply chain focuste op het optimaliseren van bezorgdiensten en verpakking,
•  Marketing, data en klantrelaties, waar optimalisatie van klantinteractie centraal stond,
•  Retail tech/Digital (in)store, voor Ye Visual het meest interessante vak, belichtte onderwerpen als digital signage, virtual reality, self-scanning en interactieve terminals,
•  Payment solutions, of hoe bedrijven veilige betalingen waar kunnen maken.

Digital signage

In het Retail tech / Digital (in)store gedeelte, ontmoetten we enkele interessante bedrijven en konden we enorm veel inspiratie opdoen wat betreft digital signage. Zowel LED schermen als LCD displays konden in grote getale worden bewonderd. Bedrijven pakten uit met mooie opstellingen, indrukwekkende videowalls en zelfs met flexibele signage panelen.

Interactieve digital signage

Wat ons vooral opviel is dat interactieve digital signage nog niet enorm aanwezig was op de beurs. Slechts een gering aantal bedrijven pakte uit met interactiviteit, terwijl dit toch ‘the next big thing’ is. De interactieve oplossingen die wél werden tentoongesteld, trokken onmiddellijk onze aandacht.

Zo konden we enkele nieuwigheden zien van onze partner Intuiface, die uitpakten met hun ‘magic mirror’ en een nieuw platform Quick Service Restaurants. Ook van lift & learn systemen, gezichtsherkenning en bewegingsdetectie konden we af en toe even genieten. Verder ontdekten we er nieuwe manieren om onze Wayfinding oplossingen nog beter uit te werken. We zagen niet enorm veel interactiviteit binnen de digital signage, maar wat we zagen kon ons wel bekoren.

Kort samengevat: de toekomst ziet er rooskleurig, maar voornamelijk interactief uit.

Klik hier om dit verslag te bekijken op pinterest.

Meer info over dit artikel?

Leg ons gerust je vraag of je probleem voor, wij hebben de nodige expertise in huis en helpen je met veel plezier verder!

Download hier onze brochure

Misschien vind je volgende artikels ook interessant

Blijf je graag op de hoogte?

Aarzel niet om je in te schrijven op onze nieuwsbrief!