Hoe kan interactieve signage tot meer verkoop leiden in de uitzendsector

Hoe kan interactieve signage tot meer verkoop leiden in de uitzendsector?

Ye Visual Blog - Advies

Interactie is hét codewoord de dag van vandaag. Consumenten zijn vergroeid met hun smartphones en tablets, en vinden het evident om via een touch screen alle mogelijke info onmiddellijk te kunnen raadplegen. Door creatief om te springen met touch technologie en gepersonaliseerde inhoud op maat aan te bieden, maak je vandaag het verschil.

Wij gunnen je alvast een blik op de nieuwste mogelijkheden  voor de uitzendsector.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on print
Share on email

Een blik op de nieuwste interactieve trends in de uitzendsector

Digital signage in je etalage

De meeste interimkantoren worden op heden voorzien van een raster met x-aantal kleine bordjes. Er bestaat ondertussen de mogelijkheid om diezelfde info op 1 groot digitaal scherm te bekijken. Weg met alle gegevens gepropt in 1 klein hokje, welkom aan de informatie die veel duidelijker over meerdere pagina’s wordt verspreid.   

Deze digitale borden zijn ideale hulpmiddelen voor je verkoop. Niet alleen is alles veel leesbaarder, bewegende beelden trekken veel meer de aandacht, en dit dag en nacht. Bovendien krijgt je kantoor krijgt op slag een andere uitstraling.

De getoonde informatie is bovendien heel snel aanpasbaar. Met een eenvoudige muisklik van op afstand kan je bijvoorbeeld een pand dat in optie is onmiddellijk weer een andere status geven. Geen gedoe meer met de statische printjes die je telkens opnieuw moet gaan vervangen.

Remote controlled shop window

De functie van de remote controlled shop window kent dezelfde basis als het digitaal scherm zoals hierboven omschreven. Het kent dus identieke voordelen, maar gaat net dat stapje verder.

Een voorbijganger van je etalage kan door de eenvoudige scan van de QR-code de inhoud overnemen op het scherm van zijn mobiele telefoon.  Zo kan hij door je aanbod jobs scrollen en zelf beslissen welke informatie hij te zien krijgt. Hij bladert door je ganse database, zelfs als het kantoor is gesloten. Zo vergroot je de openingsuren. Bovendien heeft hij de mogelijkheid om de gewenste info per mail naar zichzelf te versturen.

Wat het extra interessant maakt voor jou is dat je achteraf via de analytics app kan te weten komen wie een job heeft bekeken. Die werkzoekende kan je dan achteraf nog eens contacteren.

Daarnaast zal je de concurrentie met deze interactieve digital signage voor zijn want deze toepassing word nog niet gebruikt in de uitzendsector!

Je verkoop in goeie banen leiden met digitale assistentie

Ook in rechtstreeks contact met klanten kan interactieve digital signage een groot verschil maken.

Door een eenvoudige koppeling kan je al je basismedia omzetten in interactieve inhoud. De koppeling maakt het bovendien mogelijk dat alle gegevens realtime worden bijgewerkt, zodat telkens de nieuwste informatie beschikbaar is.

Inspireer en overtuig je klant met behulp van volgende toepassingen.

Multi-media kiosk

Je monteert een scherm op een kiosk, binnen of buiten, zodat het vrij toegankelijk is op elk moment van de dag. Je klant wordt aangetrokken door het scherm en jij gebruikt bewegende beelden om hun aandacht vast te houden en zelfstandig je aanbod te laten ontdekken.

Digitale inhoud boeit klanten en stimuleert hen om verder te zoeken. Bovendien is het niet erg als je personeel heel even niet beschikbaar is, omdat de kiosk bezoekers inspireert totdat iemand terug vrij is.

Doordat je bezoeker zelf al de tijd nam om door het aanbod te surfen, en eventueel al een persoonlijke informatiefiche heeft ingevuld, zal de tijd die hij met de consulent doorbrengt gereduceerd worden!

Digitale assistentie tijdens je verkoopsgesprek

Verhoog de betrokkenheid tijdens je gesprek. Bekijk samen met je klant jouw aanbod op een scherm met interactieve functies: Scroll doorheen je mogelijkheden, toon met een eenvoudige aanraking van het scherm extra foto’s, vergroot en verklein de schermen naar wens. Het is een heel klantgerichte manier van verkopen en een ideale aanpak om samen de juiste oplossing te vinden.

Interactieve kaarten

Kaarten zijn een cruciaal hulpmiddel voor klanten die nieuwsgierig zijn naar de buurt en de omgeving van de werkplaats, of die specifiek binnen een bepaalde regio een job zoeken. Door het digitaal aan te bieden, kan je de klant altijd de nieuwste informatie geven. Toon live-kaarten met straat- of satellietweergave, schets een weergave van een bepaalde buurt, of laat kaartafbeeldingen zien die aangepast zijn aan specifieke locaties, doelgroepen of behoeften.

Je kan ook eenvoudig je database koppelen aan de kaarten. Zo kan je je klant in één oogopslag laten zien waar je hen welke job aan kan bieden.

Conclusie

Interactieve inhoud is de toekomst van technologie en het zal van langsom meer een rol gaan spelen in de interimsector. Klanten kunnen zelf  alle gewenste informatie ontdekken en krijgen in het algemeen meer macht en controle tijdens het proces. Dit is geweldig nieuws voor de kantoren en hun medewerkers, want hun taak in het proces wordt eenvoudiger en de ervaring van de werkzoekende wordt verbeterd. Daarbovenop zullen je kantoren een moderne look and feel krijgen, en sneller potentiële bedrijven aantrekken die hun vacatures via jullie willen laten verlopen!

Meer weten? Contacteer ons via interactie@yevisual.be of raak verder geïnspireerd op https://yevisual.be/sectoren

Meer info over dit artikel?

Leg ons gerust je vraag of je probleem voor, wij hebben de nodige expertise in huis en helpen je met veel plezier verder!

Download hier onze brochure

Hoe kan interactieve signage tot meer verkoop leiden in de uitzendsector
Interactieve Signage uitzendsector jobfixers

Zelf onze digital signage ontdekken?

Op de Ye Visual Experience Days kan je alle voordelen en mogelijkheden van interactieve digital signage ontdekken. Laat je inspireren en word een voorloper in jouw sector! Inschrijven kan via onderstaande knop.

Misschien vind je volgende artikels ook interessant

Blijf je graag op de hoogte?

Aarzel niet om je in te schrijven op onze nieuwsbrief!