Video afspelen

Een blik op de nieuwste interactieve vastgoedtrends

Ye Visual Blog - Advies

Interactie is hét codewoord de dag van vandaag. Consumenten zijn vergroeid met hun smartphones en tablets, en vinden het evident om via een touchscreen alle mogelijke info onmiddellijk te kunnen raadplegen. Door creatief om te springen met touch technologie en gepersonaliseerde inhoud op maat aan te bieden, maak je vandaag het verschil.

Wij gunnen je alvast een blik in de nieuwste mogelijkheden op dat vlak voor de vastgoedsector. Ze maken het kopen en verkopen van huizen leuker dan ooit tevoren.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on print
Share on email

Een blik op de nieuwste interactieve vastgoedtrends

Digital signage in je etalage

De meeste vastgoedkantoren worden op heden voorzien van een raster met x-aantal kleine bordjes. Er bestaat ondertussen de mogelijkheid om diezelfde info op 1 groot digitaal scherm te bekijken. Weg met alle gegevens gepropt in 1 klein hokje, welkom aan de informatie die veel duidelijker over meerdere pagina’s wordt verspreid.   

Deze digitale borden zijn ideale hulpmiddelen voor je verkoop. Niet alleen is alles veel leesbaarder, bewegende beelden trekken veel meer de aandacht, en dit dag en nacht. Bovendien krijgt je kantoor krijgt op slag een andere uitstraling.

De getoonde informatie is bovendien heel snel aanpasbaar. Met een eenvoudige muisklik van op afstand kan je bijvoorbeeld een pand dat in optie is onmiddellijk weer een andere status geven. Geen gedoe meer met de statische printjes die je telkens opnieuw moet gaan vervangen.

Remote controlled shop window

De functie van de remote controlled shop window kent dezelfde voordelen als het digitaal scherm zoals hierboven omschreven, maar gaat net dat stapje verder.

Een voorbijganger van je etalage kan door de eenvoudige scan van de QR-code de inhoud overnemen op het scherm van zijn mobiele telefoon. Zo kan hij door je aanbod scrollen, foto’s en filmpjes bekijken en zelf beslissen welke informatie hij te zien krijgt. Hij bladert door je ganse database, zelfs als het kantoor is gesloten. Bovendien heeft hij de mogelijkheid om de gewenste info per mail naar zichzelf te versturen.

Wat het extra interessant maakt voor jou is dat je achteraf via de analytics app kan te weten komen wie een pand heeft bekeken. Die klant kan je dan achteraf nog eens contacteren.

Je verkoop in goeie banen leiden met digitale assistentie

Ook in rechtstreeks contact met klanten kan interactieve digital signage een groot verschil maken.

Door een eenvoudige koppeling kan je al je basismedia omzetten in interactieve inhoud. De koppeling maakt het bovendien mogelijk dat alle gegevens realtime worden bijgewerkt, zodat telkens de nieuwste informatie beschikbaar is.

Inspireer en overtuig je klant met behulp van volgende toepassingen.

Multi-media kiosk

Je monteert een scherm op een kiosk, binnen of buiten, zodat het vrij toegankelijk is op elk moment van de dag. Je klant wordt aangetrokken door het scherm en jij gebruikt bewegende beelden om hun aandacht vast te houden en zelfstandig je aanbod te laten ontdekken.

Digitale inhoud boeit klanten en stimuleert hen om verder te zoeken. Bovendien is het niet erg als je personeel heel even niet beschikbaar is, omdat de kiosk bezoekers inspireert totdat iemand terug vrij is.

Digitale assistentie tijdens je verkoopsgesprek

Verhoog de betrokkenheid tijdens je verkoopsgesprek: Scroll doorheen je panden en toon met een eenvoudige aanraking van het scherm extra foto’s en video’s. Plaats meerdere pagina’s naast elkaar, vergroot en verklein de schermen naar hartenlust. Het is een heel klantgerichte manier van verkopen en een ideale aanpak om samen de juiste woning te vinden.

Ook op verplaatsing kan je gebruik maken van digitale assistentie. Je voorziet dan je tablet van een up-to-date inventaris van je aanbod en ondersteunt zo je verkoopsgesprek. Bovendien is het nog eens interactief waardoor je zeker bent van de volledige aandacht van je prospect.

Virtuele rondleidingen

De 3D-beeldtechnologie die tegenwoordig wordt gebruikt om virtuele rondleidingen te maken, geeft je het gevoel alsof je daadwerkelijk in het huis aan het rond wandelen bent. Dergelijke technologie creëert de meest levendige beelden en stelt je in staat om de verschillende elementen te onderzoeken en zelfs dingen van dichtbij te bekijken.

Deze rondleidingen zijn de beste optie om een mogelijke klant alvast warm te maken voor een verder bezoek, en kan je ook de tijd besparen van meerdere fysieke rondleidingen te laten plaats vinden. De kopers hebben het huis immers al eens van naderbij gezien en zullen aandachtiger zijn bij een bezoek ter plaatse.

Interactieve kaarten

Of het nu op kantoor is of ter plaatse bij een project, kaarten zijn een cruciaal hulpmiddel voor kopers die nieuwsgierig zijn naar de buurt en de omgeving. Door het digitaal aan te bieden, kan je de klant altijd de nieuwste informatie geven. Toon live-kaarten met straat- of satellietweergave, schets een weergave van een bepaalde buurt, of laat kaartafbeeldingen zien die aangepast zijn aan specifieke locaties, doelgroepen of behoeften.

Je kan ook eenvoudig je database koppelen aan de kaarten. Zo kan je je klant in één oogopslag laten zien op welke plaats je hen iets kan aanbieden.

Conclusie

Interactieve inhoud is de toekomst van technologie en het zal van langsom meer een rol gaan spelen in de vastgoedsector. Kopers kunnen zelf meer informatie ontdekken en krijgen in het algemeen meer macht en controle tijdens het koopproces. Dit is geweldig nieuws voor bureaus en makelaars, want hun taak wordt eenvoudiger en de koopervaring wordt verbeterd

Meer weten? Contacteer ons via vastgoed@yevisual.be of raak verder geïnspireerd op https://yevisual.be/sectoren/vastgoed.

Meer info over dit artikel?

Leg ons gerust je vraag of je probleem voor, wij hebben de nodige expertise in huis en helpen je met veel plezier verder!

Download hier onze vastgoed brochure

Misschien vind je volgende artikels ook interessant

Blijf je graag op de hoogte?

Aarzel niet om je in te schrijven op onze nieuwsbrief!