Video afspelen

10 tips voor het optimaliseren van je beursdeelname

Ye Visual Blog - Advies

De zomervakantie zit er bijna op, wat betekent dat er een nieuw beursseizoen zit aan te komen. Spannend! Want hoe zorg je er nu voor dat je genoeg klanten over de vloer krijgt en dat jij eruit springt tussen die andere beursstands? In deze blog alvast 10 handige tips!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on print
Share on email

Dankzij deze tips optimaliseer je je beursdeelname!

1. Breng je klanten op de hoogte

Gebruik de periode voordat het event plaats vindt, om je klanten alvast op de hoogte te brengen via mailings en social media. Trigger hen om de beurs te bezoeken met een verwijzing naar een nieuwe productlancering of promotie, of geef gratis kaarten weg.

2. Brainstorm

Bepaal vooraf je doelen en aanpak en hoe je dit achteraf gaat evalueren. Maak dit meetbaar! Weet wie je wil bereiken, wat je wil vertellen en hoe je dat gaat doen. Denk na over wat je in verf wil zetten en met welke producten je kan uitpakken.

3. Ontwerp een aantrekkelijke stand

Zorg voor een mooi standontwerp. Een standingvolle oplossing hoeft niet noodzakelijk duur te zijn en maakt dat je positief opvalt! Onderstreep daarbij je huisstijl, wat zorgt voor herkenbaarheid.

4. Denk na over de indeling van je stand

Denk rustig na over een goede standindeling. Misschien heb je ook baat bij een beursstand die in verschillende vormen op te stellen is, zodat je bij de volgende beurs een andere indeling kan gaan gebruiken. Een Link-wall is hier alvast een goed voorbeeld van.

5. Maak het jezelf makkelijk

Kies voor een beursstand die makkelijk mee te nemen en op te zetten is, zodat je alvast geen stress hoeft te krijgen enkele uren voor de opening. Er bestaan immers tal van mogelijkheden die het je comfortabel maken en waarvoor je geen handige Harry hoeft te zijn.

6. Zorg dat je eruit springt

Op een beurs zijn er meestal ontelbaar veel standen, dus moet je proberen om op te vallen in de massa. Een ideale manier is een mobiel scherm te plaatsen aan de gang of voorkant van je stand, waarop je je aantrekkelijkste producten of projecten plaatst. Bewegende beelden trekken immers aan en voorbijgangers zullen sneller geneigd zijn om even halt te houden.

Een A-board is door zijn lichtgewicht bovendien makkelijk mee te nemen (zie video bovenaan).

7. Weg met rommel

Zorg ervoor dat het netjes is in je stand. Een stapel dozen is natuurlijk handig om je voorraad in te bewaren, maar staat nogal onverzorgd en maakt geen goeie indruk op je potentiële klant. Misschien ben je gebaat bij een balie, waarin je alle brochures, informatie, gadgets en versnaperingen fatsoenlijk een plaats kan geven.

Weg Met Rommel - Balie

8. Positief en actief

Een actieve, enthousiaste en positieve verkoophouding werkt écht. Trek kledij aan waarin je je comfortabel voelt, wees trots op je producten en je business. Spreek je bezoekers actief aan en vertel met een stralende lach over je producten en waar je voor staat. Verlies hierbij de behoeften van je klanten of prospecten niet uit het oog.

Dit is hét moment om ‘live’ in contact te komen met je (potentiële) klanten. Nu kunnen ze zien welk gezicht hoort bij jouw bedrijf, maak daar gebruik van en spreek je bezoek.

9. Creëer een ervaring voor je bezoeker en ga interactief!

Een aspect dat voor beleving zorgt op je beursstand is interactiviteit. Door creatief om te springen met touchtechnologie maak je vandaag het verschil. Plaats bvb. een infokiosk met touchfunctie op je stand met je productgamma en creëer volgende voordelen:

● Je kan je bezoekers op een stijlvolle manier uitleg geven

● In afwachting van een gesprek kan men alvast eens je gamma doorlopen

● Het is een ideale manier om bezoekers hun gegevens te laten invullen

● Een screensaver je mooiste realisaties tonen en andere voorbijgangers aanspreken.

10. Verzorg je bezoekers

Een gesprek kan soms even duren. Voorzie daarom een zitplaats op je stand. Een hapje of een drankje aanbieden draagt ook bij aan een positieve ervaring van je potentiële klant.

Meer info over dit artikel?

Leg ons gerust je vraag of je probleem voor, wij hebben de nodige expertise in huis en helpen je met veel plezier verder!

Download hier onze brochure

Misschien vind je volgende artikels ook interessant

Blijf je graag op de hoogte?

Aarzel niet om je in te schrijven op onze nieuwsbrief!