Supermarkt winkel digital signage

Digital signage voor supermarkten: 6 manieren om de aandacht van je klanten te pakken te krijgen.

04.07.2019

Het is tegenwoordig enorm makkelijk om een avondmaal op tafel te zetten zonder eerst naar de supermarkt te gaan (denk aan maaltijdpakketten met directe levering aan huis). Het aantal klanten die online hun boodschappen doet is in de laatste jaren erg gestegen. Toch blijft de fysieke verkoop van producten stabiel. De gangpaden in de supermarkten zijn nog steeds drukbezocht, aangezien velen onder ons nog altijd vlugger kiezen voor het vertrouwde gevoel in hun winkel.

Er wordt echter wel veel geëist van de winkels: een ruim aanbod aan producten met waarde, efficiëntie, een goede en persoonlijke winkelervaring, noem maar op. De sleutel om je klanten niet met lege handen de deur uit te laten gaan, is voldoen aan alle behoeftes van je winkelende medemens. Om de klantbeleving te verhogen, en zo de winkelervaring te verbeteren, is digital signage het perfecte medium.

Hoe kunnen kruideniers en voedselproducenten visuele communicatie gebruiken om aandacht van bezoekers te trekken? Hieronder lees je 6 manieren waarop supermarkten voordeel halen uit hun schermen.

6 manieren om je klanten tevreden te houden.

Inspireer je klanten met ideeën voor recepten en speciale aanbiedingen

Niet iedereen gaat naar de winkel met een goed voorbereid boodschappenlijstje. Profiteer hiervan door eenvoudige en inspirerende recepten in jouw winkel te delen. Dankzij het gebruik van de planningsmogelijkheden in onze software kan je op elk moment van de dag de juiste recepten tonen. Zo kan je tijdens de avondspits snelle dinerideeën tentoonstellen, terwijl je op vrijdag recepten met vis toont. Ga nog een stapje verder en maak het je klanten nog makklijker door de juiste locatie per ingrediënt te benoemen.

Verhoog de verkoop van nieuwe of vergeten producten aan de hand van informatieve inhoud

Mensen die shoppen in een fysieke winkel zijn avontuurlijker in hun productkeuze dan hun e-commerce collega’s, maar ze hebben nog steeds een duwtje in de rug nodig. Dankzij het delen van de oorsprong en voedingsinformatie van je producten, evenals ideeën voor bereidingen met ‘vergeten’ producten, zullen je klanten meer experimenteren met nieuwe merken en producten.

Bouw vertrouwen op merken en producten via sociale content

Bezoekers van supermarkten maken zich in toenemende mate zorgen om de oorsprong en de duurzaamheid van producten. Sociale media is een krachtige manier om vertrouwen te verkrijgen in de veiligheid en versheid van een product. Digital signage brengt de kracht van de voor gebruikers gegenereerde content rechtstreeks naar de supermarkt.

Deel tijdgevoelige informatie op het perfecte moment

Kookdemonstraties en proevertjes zijn goeie methodes om de totaalwaarde van het winkelmandje te verhogen. Dankzij digital signage kan je deze acties nog versterken via een duidelijke en opvallende call-to-action. Plaats een digitale display boven of naast de presentator, en klaar is kees. Je kan een call-to-action ook linken aan het inschrijven op je digitale nieuwsbrief, aangezien onze digital signage oplossingen ook verkrijgbaar zijn met touch screen mogelijkheid.

Krijg meer conversies via een call-to-action

De laatste manier lijkt het meest voor de hand liggend. Digital signage is een een geweldige manier om producten op de markt te brengen en te verkopen. Heb je een speciale promotie of een nieuw item op je menu? Gebruik dan opvallende advertenties in jouw restaurant om je klanten te informeren. Digital signage heeft reeds bewezen een grote omzetstijging te realiseren in een heel aantal zaken.

Bovenstaande zijn natuurlijk slechts enkele manieren waarop je digital signage in de horeca kan gaan gebruiken. Slimme ondernemingen gebruiken digital signage om contacten te leggen met hun (potentiële) klanten en om het bestelproces van de zaak een pak vlotter te laten verlopen. En nu kan jij dit ook!

Verbeter de klantbeleving ook in de wachtrij aan de kassa

Digital signage aan de kassa zorgt ervoor dat je klanten de wachttijd een pak korter ervaren. Maak van de gelegenheid gebruik om klanten eraan te herinneren om hun klantenkaart of bonnetjes klaar te houden of om interessante informatie over de supermarkt mee te delen.

Naast deze 6 manieren om de klantbeleving in je winkel te verhogen, zijn er nog heel wat voordelen aan digital signage. Contacteer ons voor meer info over digital signage.

supermarkt kassa uitgang digital signage

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Wens je meer informatie over dit artikel?

Aarzel niet om ons te contacteren!

Leg ons gerust je vraag of je probleem voor, wij hebben de nodige expertise in huis en helpen je met veel plezier verder!