Benadruk 'actief' in interactieve digital signage - Ye Visual

Benadruk ‘actief’ in interactieve digital signage

U wilt dat uw publiek zich bezighoudt met de narrowcasting-berichten van uw organisatie – daarom besteedt u tijd aan het maken van elk bericht. Maar om ze echt mee te laten doen, gebruikt u interactieve digital signage met touchscreens.

Statische digital signage toont één bericht tegelijk, meerdere keren per dag herhaald in een roterende afspeellijst. Met interactieve bewegwijzering kunt u in wezen al uw berichten tegelijk beschikbaar hebben, genest in menu’s waarmee kijkers op verschillende onderwerpen kunnen zoeken. Dit kan vooral handig zijn in gebieden met veel verkeer waar veel verschillende soorten publiek doorheen gaan. In plaats van te proberen vier of vijf verschillende kijkers één voor één op dezelfde digitale borden te targeten, laat je iedereen jouw bronnen doorzoeken en kiezen ze zelf wat ze nodig hebben of willen.

De basisstructuur van een interactief scherm is een reeks hotspots en menu’s, net als een webpagina. Mensen raken een item aan en krijgen toegang tot verschillende berichten of schermen voor die categorie. Je kunt zelfs submenu’s hebben om de navigatie te vergemakkelijken, op voorwaarde dat je hier niet gek van wordt (studies tonen aan dat mensen geïrriteerd raken na het derde submenu). Je hebt bijvoorbeeld een groot touchscreen in je lobby met verschillende knoppen waarmee mensen kunnen communiceren. Een daarvan zegt ‘Evenementen’ en als u erop tikt, wordt een andere ‘pagina’ geopend, die evenementen op locatie weergeeft op categorie, locatie of datum. Het publiek kiest vervolgens hoe ze alle evenementen in uw faciliteit willen sorteren door een van deze te kiezen en ziet vervolgens de informatie die belangrijk voor hen is.

Interactieve narrowcasting gaat niet alleen over wat je laat zien, maar ook over hoe informatie wordt weergegeven. Door mensen een meer klantgerichte ervaring te geven (meer zoals hoe ze de hele dag door informatie verzamelen in hun normale leven, met behulp van smartphones en websites), geef je ze ook een gevoel van controle dat statische narrowcasting niet heeft. En omdat het op deze manier verkrijgen van informatie al bekend is, voelt uw publiek zich prettiger en heeft het meer controle.

Letterlijk alle soorten informatie kunnen worden weergegeven op interactieve digitale borden: menu’s voor locaties op locatie die verfrissingen serveren, dashboards met het huidige energieverbruik, tijdlijnen en diavoorstellingen van foto’s, feeds en posts op sociale media…

Omdat mensen de neiging hebben langer op een interactief scherm door te brengen dan op een statisch scherm, is het ook een perfect medium voor uw dagelijkse narrowcasting-berichten. U hoeft slechts één inhoudszone te hebben die laat zien wat er op de statische schermen staat (in feite een digitaal mini-bord dat in uw interactieve is genest), maar biedt hotspots of knoppen om toegang te krijgen tot andere inhoud op hetzelfde scherm.

Wayfinding is waarschijnlijk het meest voorkomende type interactieve narrowcasting en biedt veel voordelen. Elke persoon die naar uw instelling komt, heeft een andere plaats en andere mensen om mee te praten. Maar het hoeft niet beperkt te zijn tot alleen kaarten. U kunt interactieve kaarten koppelen aan een interactieve directory, en elke persoon kan in veel minder tijd worden geholpen dan met een directory aan de muur of een receptioniste die de weg wijst. Touchscreen-mappen kunnen worden gesorteerd op naam, afdeling, gebouw, verdieping, evenementen en meer.

Bewegwijzering hoeft niet beperkt te zijn tot slechts één gebouw. Voor grotere faciliteiten verspreid over een campus kan interactieve digitale bewegwijzering campuskaarten bevatten met shuttle-mapping die realtime gegevens over wachttijden en reisroutes tonen.

Interactieve displays kunnen ruimtebeheer voor vergaderruimten en andere gedeelde ruimtes gemakkelijk maken. Mensen kunnen bij de kamer display zien welke kamers vrij zijn en een kamer of ruimte boeken. Omdat het allemaal is gekoppeld aan uw agendasysteem, is er geen kans op een dubbele boeking (en de frustratie die dat kan veroorzaken, om nog maar te zwijgen van de verspilde tijd die u heeft doorgebracht met ronddwalen op zoek naar een ruimte).

Mensen in modernere werkplekken gebruiken mogelijk zelfs draagbare, draadloze digitale borden voor hotelkamers, en claimen tijdelijk op bepaalde tijden werkplekken of ruimtes. Voor sommige bedrijven heeft niemand een bureau – ze boeken wat ze nodig hebben wanneer ze het nodig hebben met behulp van elektronische papieren borden die naar believen kunnen worden verplaatst.

Nu interactieve narrowcasting steeds algemener wordt in winkelcentra, luchthavens en zelfs fastfoodketens zoals McDonald’s, beginnen mensen het te verwachten voor alle schermen die ze tegenkomen. Omdat het doel van uw digital signage betrokkenheid is, is interactief gaan een natuurlijke volgende stap.

Ye Visual
Ye Visual

Wij houden je graag op de hoogte met de laatste nieuwtjes, ontwikkelingen en evoluties in de markt.

Wil je meer weten, contacteer ons dan voor al jouw vragen!