11 manieren om te falen in digital signage - Ye Visual

11 manieren om te falen in digital signage

In deze blog tonen we je 11 manieren waarop bedrijven mogelijks kunnen falen in hun digital signage communicatie. Op die manier weet je als bedrijf met 100% zekerheid waarop je moet letten om jouw communicatie wel te doen slagen!

Veel verschillende soorten organisaties van elke omvang gebruiken nu narrowcasting om hun werknemers en bezoekers te betrekken en te informeren. Sommigen gebruiken het met groot succes, terwijl anderen geen merkbare verbetering in communicatie zien. Er zijn veel manieren om te slagen in narrowcasting. En een paar heel duidelijke manieren om te falen.

11 manieren om te falen in digital signage


1. Visueel verwarrend

Als het te lang duurt voordat iemand je bericht heeft gelezen, doe je iets verkeerd. Je hebt maar een paar seconden om hun aandacht te trekken en dan nog een paar om het vast te houden. Het scherm overbelasten met te veel inhoudszones is een manier om ervoor te zorgen dat uw bericht verloren gaat – het is verwarrend voor de ogen en mensen lopen gewoon voorbij. Hetzelfde geldt voor te veel tekst op het scherm of het gebruik van tekst op visueel verwarrende manieren – meer dan twee lettertype per ontwerp is een slecht idee, net als alle cursief of vetgedrukt (of de gevreesde ALL CAPS). Als tekstregels te dicht bij elkaar staan, is het ook moeilijk om snel te lezen, net als het gebruik van gekleurde tekst die in strijd is met de achtergrond.

2. Onhandige beweging

Het verplaatsen van inhoud wordt vijf keer meer opgemerkt dan statisch, dus als u niets op uw schermen beweegt, krijgt u niet de aandacht die u wilt. Te veel beweging zorgt echter voor visuele chaos en zorgt ervoor dat mensen wegkijken. Gebruik animatie en video, maar spaarzaam – om te verbeteren, niet af te leiden.

3. Afbeeldingen van slechte kwaliteit

Digital signage met alleen tekst is vrijwel zeker gedoemd te mislukken, dus u wilt afbeeldingen gebruiken. Maar zorg ervoor dat het van hoge kwaliteit is – door uitgerekte, geplette of gepixelde afbeeldingen te gebruiken, lijken al je inspanningen amateuristisch. Common clipart werkt ook niet meer bij het visueel geavanceerde publiek van vandaag. Afbeeldingen met een hoge resolutie die uw boodschap helpen versterken, zijn de sleutel.

4. Geen contrast

Het is duidelijk dat witte tekst op een lichte achtergrond bijna onmogelijk te lezen is. En hetzelfde geldt voor donkere tekst op een donkere achtergrond. Maar u wilt contrastprincipes gebruiken om meer te doen dan alleen uw berichten leesbaar te maken – u wilt belangrijke elementen verbeteren. Probeer een beetje vetgedrukte tekst of kleuren met hoog contrast te gebruiken om de belangrijkste elementen te laten opvallen en meng de beeldformaten een beetje. Maar pas op dat je geen grote puinhoop maakt die de aandacht van je bericht afleidt.

5. Geen op maat gemaakte inhoud

Sommige organisaties maken hun website gewoon opnieuw op hun scherm of gooien een hoop pdf’s over. Dit is niet waar narrowcasting voor is. U hebt op maat gemaakte inhoud nodig die geschikt is voor uw specifieke weergaveformaten op de specifieke locaties die ze voor die specifieke doelgroep hebben geplaatst. Het moet unieke inhoud zijn in een uniek formaat voor mensen die onderweg zijn – gemakkelijk te zien op afstand en intrigerend genoeg om mensen te laten stoppen en wat langer te kijken.

6. Slechte plaatsing

Je schermen staan te hoog of worden er verblind door tijdens drukke tijden van de dag, en mensen kunnen ze gewoon niet zien. U wilt uw schermen op ooghoogte of iets hoger – en als ze hoger zijn, kantelt u ze iets naar beneden. Je moet er ook voor zorgen dat je schermen zijn waar mensen daadwerkelijk naartoe gaan en tijd doorbrengen – een duur scherm in een gang plakken aan de zelden bezochte voorraadkast heeft geen zin.

7. Geen call to action

Elk bericht moet iets hebben dat de kijker kan doen: zich aanmelden, de vergadering bijwonen, naar een webpagina gaan, een contactformulier invullen, wat dan ook. Hen een call-to-action geven, is voor hen de moeite waard – ze voelen zich ergens onderdeel van – en geeft u ROI over hoe effectief uw berichten zijn. Zonder een oproep tot actie zijn uw borden slechts branding.

8. Je publiek niet kennen

Als u niet precies weet wie uw doelgroep is, hoe kunt u dan effectief met hen communiceren? Wat zijn hun wensen en behoeften? Verkiezen ze harde data, humor, tips en trucs, of wat? Wat zijn hun uitdagingen en hoe kunt u hen helpen die uitdagingen te overwinnen? Wanneer kijken ze naar uw displays? Hebben ze ooit contact met hen – fysiek met touchscreens of later, na call to action? Als je je publiek niet kent, is het tijd om wat onderzoek te doen.

9. Geen communicatie met belanghebbenden

Stakeholders bij een digital signage-implementatie kunnen iedereen zijn, van technologieleveranciers tot HR-professionals en adverteerders op uw systeem, evenals uw contentcreatie- en managementteam. Het is van vitaal belang om iedereen te identificeren die een deel heeft van de implementatie EN de dagelijkse operatie. Veel digital signage-systemen worden niet met succes toegepast omdat een IT-team het installeert zonder ooit degenen te raadplegen die het zullen gebruiken.

10. Geen onderhoud

Je hebt een aantal schermen geopend en bent begonnen berichten te verspreiden zonder na te denken over onderhoud of uitbreiding. Narrowcasting is ongelooflijk schaalbaar, maar u moet er wel voor plannen. Bedenk wat u 3-5 jaar later nodig zou kunnen hebben en plan dat. Je moet ook je systeem up-to-date houden met nieuwe hardware, besturingssystemen en software-updates. Zoals elk ander systeem, zal er uiteindelijk iets kapot gaan als je niet onderweg bijwerkt.

11. Geen flexibiliteit

U kunt niet plannen dat uw huidige team er altijd is – duidelijke instructies en trainingsprocedures hebben voor nieuwe mensen die in oude rollen stappen. Of moeten rollen misschien worden uitgebreid, gesplitst of gewijzigd? Maar nog belangrijker: hoe past u zich in de toekomst aan nieuwe technologieën, trends en veranderende demografieën aan? Als uw systeem verstard raakt, verliest u het concurrentievoordeel in een snel veranderende wereld. Wees flexibel en aanpasbaar als dat nodig is, en uw investering in narrowcasting zal nog lang dividend uitkeren.

Bij Ye Visual houden we steeds rekening met bovenstaande pijlers. Zo zorgen we ervoor dat jouw digital signage project er een wordt om nooit te vergeten.

Ye Visual
Ye Visual

Wij houden je graag op de hoogte met de laatste nieuwtjes, ontwikkelingen en evoluties in de markt.

Wil je meer weten, contacteer ons dan voor al jouw vragen!